FANDOM

Don Makarone
Donmakaron
Don Makarone w "Godmother: Kombak"
Rodzina Makarone
Pozycja w rodzinie Don
Występowanie Godmother

Godmother: Kombak

Status Żyje
Aktor Celu
Don Szakarone Makarone - polski gangster pochodzenia włoskiego. Głowa rodziny mafijnej Makarone.

Przed akcją serii

Przybył do Polski w wieku 12 lat. Od początku najmował się różnych prac dorywczych, porzucił naukę. Cztery lata później sprowadził do kraju swoich przyjaciół z Włoch - Banano Kolano oraz Tuttiego Frutti. Zainicjowało to powstanie rodziny mafijnej Makarone - szacunek w regionie zaczęła wyrabiać od prostych zleceń typu ściąganie przepisów na gofry z Internetu i nielegalną ich dystrybucją.

Godmother

Krótko po założeniu i zarejestrowaniu w Urzędzie Miejskim zorganizowanej grupy przestępczej zwerbował on do jej szeregów Bartolomeo Pierdolamento. Z ukazanej w filmie rozmowy z Bartolomeo wynika, że Szakarone został donem rodziny Makarone w wyniku losowania. Wychodzi też na jaw fakt, że od początku swojego istnienia Makarone toczą bój o terytorium z inną mafią, Zabajone.

Dowiadujemy się, że do ekstremalnych zleceń Szakarone zatrudnia Arsene'a i Lupina, dwóch młodzieńców francuskiego pochodzenia. W filmie muszą oni przechwycić Eliksir Młodości, który spoczywa w rękach Oliviera Cwaniaka. Głowa rodziny Makarone postanawia także rozpocząć poszukiwania nowych rekrutów do mafii, a czyni to poprzez opublikowanie stosownego ogłoszenia w lokalnej prasie.

Nieco później Szakarone popada w niebezpieczny, choć krótkotrwały konflikt z donem Zordone. Ten wysyła swoich zmutowanych żołnierzy w celu zlikwidowania najbliższych współpracowników Makarone. Zostają oni jednak zgładzeni przez Banano Kolano.
Dm g

Don Makarone w "Godmother"

Rosnące wpływy rodziny Makarone zmusiły dona Luka Zabajone do szybkiego i brutalnego działania. Bezproblemowo obezwładnia on w jednym momencie Bartolomeo, Banano i Tuttiego. Ten ostatni zdążył jeszcze zaalarmować Szakarone'a o vendetcie Zabajone i don Makarone przybywa na miejsce ataku. Okazuje się, że Luka działa samotnie i w pojedynkę pragnie wykończyć swojego rywala. Szakarone wykonuje telefon i wzywa na pomoc SuperMajkela, ten jednak traci kontrolę nad impetem i wpada prosto na ścianę. Kiedy Luka wykonuje próbę wypowiedzenia podniosłej mowy pożegnalnej dla Szakarone'a, ten oddaje celny strzał z pistoletu. Luka pada na kolana, a cała rodzina Makarone tryumfuje i odchodzi z miejsca zdarzenia.

Godmother: Kombak

Po trzech latach od starcia z Zabajone organizuje wraz z Bartolomeo i Banano zamach na panią z dziekanatu uczelni, na której zaocznie studiuje Szakarone w celu zaliczenia kolejnego semestru. Napad ten nie należy jednak do udanych, gdyż poprzez nieporozumienie mafiozi uciekają z miejsca zdarzenia.

Rodzina Makarone nadal sukcesywnie rządzi wszystkimi sektorami okupowanego przez siebie regionu. Sytuacja zaczyna się komplikować w momencie, gdy don i Banano zostają zaatakowani przez tajemnicze, zamaskowane postacie. Okazuje się, że są oni wysłannikami niejakiego Denisa Dennisa, który pragnie przejąć kontrolę nad miastem. Członkowie rodziny Makarone neutralizują agresorów i wracają do domu.
Dm gk

Szakarone i Banano w "Godmother: Kombak"

Lekceważąc groźby Dennisa, Szakarone zajmuje się m.in. robieniem sobie kolejnych "słit foci" na Facebooka czy pomaganiem Bartolomeo w zadaniach z matematyki. W pewnym momencie kontaktuje się z nim przez telefon sam Dennis, który wypowiada słowa: "Kiedy przychodzi śmierć, dobra tego świata tylko przeszkadzają. Nie zabierzemy ze sobą niczego.". Szakarone bagatelizuje całą sprawę i niewzruszony odkłada słuchawkę.

W wyniku nacisków Tuttiego Frutti don decyduje się na działalnie w celu powstrzymania ekspansji Dennisa. Jego pierwszymi pomysłami w tym kierunku są: sprzedaż jajek, infiltracja linii wroga czy eliminacja jego najważniejszych współpracowników.

Kiedy na jaw wychodzi internetowy romans Bartolomeo, don stara się przemówić mu do rozsądku i wygłasza monolog o dzisiejszych dziewczynach. Pierdolamento ignoruje jednak słowa Szakarone'a i umawia się na spotkanie ze swoją wybranką. Okazuje się, że podawał się za nią Dennis, chcąc tym samym odpłacić się rodzinie Makarone za ich morderstwa. W międzyczasie Szakarone zleca Banano misję odnalezienia zaginionego Tuttiego, po czym sam udaremnia jego próbę samobójczą.

O podstępie Dennisa względem Bartolomeo informuje dona Tutti, który był wielokrotnie kuszony przez lidera przeciwnej familii. Dwójka bohaterów udaje się na miejsce umówionego spotkania, gdzie dochodzi do konfrontacji dona z Dennisem. Gdy ten drugi informuje Szakarone'a o domniemanej śmierci Bartolomeo, don wpada w szał i przechodzi na stadium Super Saiya-jina. Jego atak okazuje się być jednak mało rażącym... rzutem piłką. W wyniku podstępu dona Makarone i Tuttiego, ten drugi dochodzi do sytuacji, w której z bliskiej odległości ma "na celowniku" Dennisa. W krytycznym momencie broń zacina się i Dennis odpycha członka rodziny Makarone. Kiedy wydaje się, że Dennis odda śmiertelne strzały, sam pada na ziemię. Don oddał celny strzał z ukrycia, który bezpośrednio przyczynił się do śmierci Dennisa.

Ciekawostki

  • W drugiej części filmowej serii nosi okulary, co jest znaczącą różnicą w stosunku do pierwszej odsłony.
  • Pod koniec Godmother: Kombak spotyka inspektora Ważniaka, któremu zlecono poszukiwania członków rodzin mafijnych w regionie.
  • Jego imię i nazwisko nawiązują do znanego utworu El Mundo - "Chaccaron Maccaron"

Więcej z Fandomu

Losowa wiki