FANDOM

Bartolomeo Pierdolamento
Bartolomeo.jpg
Bartolomeo w "Godmother: Kombak"
Rodzina Makarone
Pozycja w rodzinie Consigliere
Występowanie Godmother

Godmother: Kombak

Status Żyje
Aktor Kasztan
Bartolomeo Pierdolamento - polski gangster. Członek rodziny mafijnej Makarone, w której pełni rolę Consigliere.

Przed akcją seriiEdytuj

Nigdy nie obracał się w kręgach przestępczych. Kiedy jednak omyłkowo ukradł członkowi rodziny Zabajone gofra w kawiarni, został dotkliwie pobity. Poniżonego Bartolomeo odnajdują Tutti Frutti i Banano Kolano, a następnie don Makarone werbuje go do swojej rodziny i oferuje mu możliwość zemsty na napastnikach.

GodmotherEdytuj

Po dołączeniu do rodziny Makarone Bartolomeo szybko pnie się po kolejnych szczeblach przestępczej hierarchii. Ostatecznie zostaje Consiglierem rodziny, a przy tym zostaje odpowiedzialnym za prowadzenie jej najważniejszych interesów. Chociaż - nadal nie wie, co to jest VAT.

Prowadzi także oficjalny nabór rodziny Makarone, selekcjonując kandydatów spośród chętnych do dołączenia do mafii. Niewykluczone, że to on jest autorem pomysłu o opublikowaniu ogłoszenia nt. naboru do rodziny w lokalnej prasie.
Bp g.jpg

Pierdolamento w "Godmother"

W trakcie finałowej konfrontacji z Luką Zabajone, udaje mu się zajść go od tyłu i przyłożyć lufę AK-47 do pleców przeciwnika. Z broni wypadł jednak wcześniej magazynek, czego Bartolomeo nie zauważył. Po chwili Consigliere Makarone pada znokautowany na ziemię. Z opresji ratuje go Szakarone Makarone.

Godmother: KombakEdytuj

Na początku filmu bierze udział w nieudanym napadzie na panią z dziekanatu, wraz z donem Makarone oraz Banano Kolano. Nieco później zostaje - jako jeden z pierwszych w filmie - zaatakowany przez zamaskowaną postać, z którą bez trudu się rozprawia. Po krótkiej strzelaninie zostaje zatrzymany przez przedstawiciela PETA i ukarany mandatem za zabicie trzech mrówek.

Wraz z donem nadal prowadzi mafijne interesy. W trakcie wydarzeń przedstawionych w filmie nawiązuje internetową znajomość z nieznajomą dziewczyną, której wysyła tuziny miłosnych wierszyków i wyznań. Po jakimś czasie umawia się na spotkanie ze swoją wirtualną miłością.
Bp gk.jpg

Kadr z filmu "Godmother: Kombak"

Okazuje się jednak, że podawał się za nią Denis Dennis, główny antagonista filmu. Kiedy Bartolomeo dociera na miejsce spotkania, zahacza go Dennis i po chwili dyskusji oddaje w jego kierunku strzał. Pierdolamento pada na ziemię.

Po finałowym starciu Szakarone'a i Tuttiego z Dennisem, don Makarone nawiązuje telefoniczną rozmowę z Bartolomeo. Spotkanie z Dennisem okazało się być celową zagrywką, ukartowaną wcześniej przez dona.

CiekawostkiEdytuj

  • W pierwszej części serii rodzinę Makarone odwiedza łudząco podobny do Bartolomeo akwizytor, który oferuje rodzinie rozmaite używki.
  • W obydwu częściach cyklu staje twarzą w twarz z antagonistami, jednak za każdym razem ponosi porażkę.
  • Termin "pierdolamento" twórcy zapożyczyli z serialu "Świat według Kiepskich".

Więcej z Fandomu

Losowa wiki